Av Annika - 8 augusti 2008 19:02

så jag fick mitt paket idag! Tack så jättemycket kära hemlis! Men jag skulle gärna vilja ha lite ledtrådar om dig :-) Har letat på bloggar efter någon som varit i finland nyligen (?) men inte hittat än.

Bild och beskrivning av allt jättegott och roligt kommer när inte yngsta dottern sitter i knät.

Scrappar? Önskar att jag kommit igång men har ett par set som fortfarande efter några år är oöppnade. Men jag gör gärna kort, och det är ju lite scrappande nästan oxå *ler*.

Av Annika - 5 augusti 2008 08:14

Vi har haft 2 jättebra veckor i Dalarna. Första veckan sprang vi - och cyklade! Efter en riktigt regnig invigning så sken sedan solen och det var varmt. Men efter all kyla så ska man inte klaga.

När vi sedan gav oss iväg med husbilen så var det ju jätteskönt med värme och sol. Första dagen åkte vi till Evertsberg där vi åt, badade och sov. De har en liten mysig camping med 10 elplatser invid en jättefin badplats.

Sen åkte vi vidare till Mora och 2 nätter där. Då kom familjen S från vår "gamla" klubb. De fick platsen precis jämter oss utan att vi visste om att den andra var där. Så vi hade en jättetrevlig dag tillsammans på stranden och en trevlig kväll med god mat och dryck! Det blev verkligen semester särskilt som deras Sara tyckte det var kul att leka med J, och M hängde på. P han fick en lekkamrat i deras Hugo. Så vi hade det verkligen lyxigt.

Tomteland i Gesunda stod på schemat nästa dag. Horra Horra säger vi nu så fort vi ser ett troll - och snoffa root :-)

Solleröns camping kan vi verkligen rekommendera!!! Där hade vi det jätteskönt några meter från Siljan.

Sen åkte vi till Nusnäs och dalahästtillverkning. Barnen fick såklart varsinn med sitt namn på :-) Hästapolle är J´s favorit just nu.

Körde genom Rättvik men eftersom det var Classic Car Week denna vecka så stannade vi inte. Det var bilar ÖVERALLT!!!!!!

For vidare till Leksand istället och bodde på Västanviks camping. Där blev jag stucken av en geting :-(( På ÖGONLOCKEN!!!! AJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!

Det gjorde ONT! Länge!!!!!

Sen vidare till Falun, där vi återigen träffade familjen S som bjöd på gott kaffe. Barn och make besteg hoppbacken medans jag och J tittade på hockey i ishallen. Inte för att jag är intresserad men de hade kaffe och där var svalt ;-)

Sen hem via en natt i Örebro och sedan en dags bad på Hargebaden.

Sen var vi hemma - och nu jobbar jag.

Av Annika - 21 juli 2008 17:56

Igår fixade vi mobilt bredband så nu kan vi surfa hela semestern.

Vi har kommit till Sälen, kom igår till vår stuga vid Sälfjällstorget. Bor låååångt upp i backen så det blir mycket träning denna vecka. Det är TUNGT att dra cyklar, barn och vagnar upp till stugan. Särskilt efter att man har varit och sprungit. Men men - jag lär ju inte gå upp i vikt denna vecka iallafall :-D

Ja, orientering är det som står på programet hela veckan. Jag springer Inskolning med M och P. Idag sprang vi så fort att pappan inte hann miniknata med lillasyster ens (fast det gjorde de efter att vi kommit i mål). Idag gick etappen vid vasaloppsstarten, likaså imorgon. Nu hoppas vi på bättre väder oxå, vill gärna slippa dra på regnkläder och stövlar. 4 etapper kvar (sen blir det riktig semester.... *ler*).

Av Annika - 16 juli 2008 08:07

Direkt efter jobbet igår slängde jag in en hurtbullelimpa i ugnen. Gjorde en ny variant med bl a pumpafrön, hasselnötter, mandel och torkade aprikoser, allt detta har jag haft tidigare. Nu kryddade jag dock med kanel, kardemumma och ingefära. Sist av allt ska jag ju ha i filmjölk, då upptäcker jag att maken glömt köpa filmjölken som jag bad om. Det fick bli hans jordgubbsyogurt istället. Lite knepig kombi kanske men det luktade såååå gott från ugnen. Och tro det eller ej men den blev jättegod!

Gjorde den i långpanna som jag delar i 4 limpor i vanliga fall, nu blev det en fjärdedel till grannarna som tack för att de tittat till huset i veckan. De andra delade jag i mindre bitar, så jag fick 6 små limpor. De stoppade jag i frysen för att kunna ta upp en och en och äta helfärska. MMMMMmmmmm!

Av Annika - 15 juli 2008 09:48

Har varit ute och seglat (nåja i Göta kanal seglar man inte - där går man för motor) i 10 dagar. Igår lämnade vi båten i Arkösund, där hon nu får ligga några dagar innan mor och far återvänder. De åkte med oss hem igår för att fixa några saker på jobbet.

Vi har haft ömsom regn, ömsom sol. Badat har vi gjort i havet, +16,6 grader. Kanske inte så jättevarmt men vi var i allihop utom lillsnuttan. Nåja, P badade bara fötterna men han hade ju badkläderna på sig samtidigt :-)

En liten "felberäkning" råkade vi oxå ut för men det tänker jag inte skriva mer om.

Jag har iallafall läst ut boken som jag fick i mitt paket. Den var bra. Tror att jag ska låna ut den till syster så hon har nåt att läsa när hon med familj mönstrar på båten om nån vecka. Själv har jag börjat på nästa bok i högen. Läser nu "nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson. Den är oxå bra. Den ska jag försöka läsa ut i veckan så mamma får den med sig. Sticka hann jag oxå lite. Gjorde äntligen färdigt M´s andra raggsocka. Jag drabbades hårt av socka-två-syndromet.

Nu är det jobba som gäller i en vecka (tisdag-lördag) men när jag skulle åka i morse så startade typiskt nog inte bilen. Stått stilla för länge..... Vår förra bil kunde vara så här men denna som vi köpte för 2 år sedan ska INTE vara sån!!! Så upp på cykeln, en snabb tur tvärs genom hela stan hem till mamma och pappa. Försöka väcka dem så försiktigt jag kunde. Fick låna hyrbilen, eller rättare sagt minibussen (9 säten), kände mig som busschaufför på väg till jobbet. (Jag pendlar alltså till jobbet). Så nu fick jag låna den tills de åker tillbaka till båten.

På lördag efter jobbet så bär det iväg på semester igen! Då åker vi till O-ringen i Sälen, och därefter ska vi husbila runt i Dalarna i en vecka. Så till min hemlis säger jag - skicka helst inget paket under tiden 19/7-3/8 för då är jag inte hemma :-)

Av Annika - 2 juli 2008 15:19

Nu har även lilla J fått Gneiskläder www.gneis.se Vi är ju testfamilj för de två stora barnen så de har garderoben full av kläder därifrån. Och de älskar verkligen kläderna. Så nu beställde jag lite till J oxå. Minsta storleken är ju 98 men det funkar faktiskt. Storleksintervallet på hennes kläder är från 80-98 nu alltså :-)

Hon har fått termobyxor, lurv-jacka, mössa, monster-fleece set. Jättefin!

Dessutom har vi beställt kläder till mig och maken nu oxå :-) De kommer i september, något att se fram emot till höstmörkret.

Av Annika - 2 juli 2008 15:09

som inte blivit inlagt. Jag har ju tagit kort och laddat ner innan jag glömde kameran.

Dels så har maken och äldsta dottern sprungit Göteborgsvarvet respektive Lilla Göteborgsvarvet. Det blev vår premiärtur med husbil. Full fart i bilen med 3 barn men det var skönt med en testtur innan vi ska ut med den på vår riktiga semester till Dalarna i sommar.

Sen sprang ju maken Stockholm Marathon oxå. Vi fick bo hos min kära kusin med sambo och son! Trevligt! Maken var duktig och sprang fort i värmen 3:25 blev tiden, och vi var duktiga som stod och hejade på 4 olika ställen. Tycker att barnens insats var minst lika bra som fick springa runt med oss för att heja.

Av Annika - 2 juli 2008 14:58

Nu är det jobbigt.... Har plötsligt kommit in i stickandet igen! Å jag vill bara sticka hela tiden. På bara 1 vecka så har det blivit tofflorna till lille Olle och ett par randiga sockar till Josefine (hinner hon inte slita ut dem i värmen så kommer en bild när jag får tillbaka min kamera *ler*). Men samtidigt så har jag också kommit in i en läsperiod, läser, läser och läser. Fast det krockar ju med vad jag ska prioritera :-)

Fick ju snabba mig med att läsa ut Bitterfittan som jag höll på med när jag fick mitt hemlispaket. Bitterfittan tyckte jag inte var någon höjdare - helt klart överreklamerad. Istället har jag ju börjat på Stella och Sebastian som jag fick i mitt paket - och den är i min smak!!! Tack snälla hemlis! Jag vill bara läsa hela tiden :-) Jag vet att man kan nyttja cdböcker och likn. men jag har ju snurrat in på pocketböcker.

Vad som ställer till det ännu mer är att jag nu JOBBAR :-S Denna vecka heltid tom! Fast på lördag bär det ut på kanalen med segelbåten för vidare segling ute i S:t Anna. Har jag tur får jag mycket tid till både stickning och läsning (om jag inte har en liten 2-åring klängade i knät hela tiden).

Nu har jag idag satt ytterligare ett par sockar på stickorna (på lunchen blev det några varv) men funderar mest över vad jag ska hitta på med mitt Opal-nystan. Är lite sugen på att göra något annat än sockar med det. Förslag mottages tacksamt!!! Tror ni det skulle kunna bli en halsduk? Tycker färgerna är så fina till det.